ВСИЧКОЯДЕЦЪТ / THE ALLEATER
eng.below
ВСИЧКОЯДЕЦЪТ
режисьор
Ани Васева
текст
Мирослав Христов
художник
Георги Шаров
звук
ДатаТранспортер
с
участието на Галя Костадинова и ДатаТранспортер
ВСИЧКОЯДЕЦЪТ
е твърдата, но летлива маса, в която потапяме ръка, за да открием, че пръстите
ни са крака, а устите – задници.
ВСИЧКОЯДЕЦЪТ
е ръбът, отвъд който полът, размерът и материята нямат значение, защото са
едновременно мъжки, женски, средни, миниатюрни, гигантски, плътни и крехки. В
пастта на Всичкоядеца дебне малка, сексапилна черна дупка, пламтяща в
отчуждението си, в която се прозява нищото.
„Всичкоядецът е фигура на
човека, който няма профил, пол и индивидуален образ. Той е централен гестус на
консумацията в съвременния свят (или съвкупност от жестикулации и думи), който
е взет като изходна точка при опит за разбирането какъв е този човек, който се
стреми страстно към един „по-добре изяден свят”. Галя Костадинова го превръща в
непосредствено, екстремно физическо присъствие. Трудна актьорска работа.”
Виолета Дечева, вестник Култура
„Дали
това е Всичкоядецът – този въпрос,
разбира се, никога не би могъл да получи категоричен отговор в постановка на
Ани Васева. Отказът от крайно значение, отхвърлянето на едно последно решение –
това е силен концептуален жест, който на смислово ниво се оглежда в
несигурността на персонажа, в непрестанното му двоене, а на нивото на формата
контрастира с абсолютната прецизност на техниката, с виртуозността на
изпълнението.”
Моника
Вакарелова, Литературен Вестник
„Ако
заниманието ни сега е да пишем за „Всичкоядецът", то неговото собствено
занимание е
да „пише" за театъра въобще.
Или за света въобще. “
Или за света въобще. “
Демиан
Рокосовски, stand.bg
Представлението
се осъществява от сдружение „Плюс”, METHEOR, the
fridge и
театрална работилница Сфумато с финансовата помощ на Министерство на културата
в България.
THE
ALLEATER
text
Miroslav Hristov
director
Ani Vaseva
design
Georgi Sharov
sound
DataTransporter
with
Galia Kostadinova and DataTransporter
THE
ALLEATER is the hard, but volatile mass in which we immerse our hand only to
find out that our fingers ale legs and our mouths – asses.
THE
ALLEATER is the edge beyond which gender, size and matter does not matter,
because are in the same time male, female, in between, miniature, gigantic,
consistent and fragile. In Alleater’s mouth stalks little, sexy black hole,
blazing in its estrangement and in it the nothing yawns.
“If that is the Alleater – that question, of course, could never be
conclusively resolved in a performance by Ani Vaseva. The refusal of ultimate
meaning, the rejection of one final decision – this is a strong conceptual
gesture that on the level of the meaning reflects in the insecurity of the
character, in its incessant doubling, and on the level of the form is in
contrast with the absolute punctuality of the technique, with the virtuosity of
the performance”
Monika Vakarelova, Literaturen vestnik
“If now we are occupied
with writing about the Alleather, then its own occupation is to “write” about
theatre in general. Or the world in general.”
Demian
Rkosovski, stand.bg
The
performance is realized by Plus, METHEOR, the fridge and theatre laboratory
Sfumato with the financial help of Ministry of Culture of Bulgaria.