'Void and Compensation' by Antonia Gurkovska 05.09.2013





                

"Untitled"
 acrylic, enamel paint, household paint on the floor 950 x 500 cm
2013

"Untitled"
 acrylic, enamel paint, household paint on the floor 950 x 500 cm
2013

"Monks"
 color video, 2:00 min. 128 fps played on 11 x 15 cm monitor
2013


"Untitled"
acrylic, enamel paint, household paint on the floor 950 x 500 cm
2013 


"Territory"
color video, 1:50min. 128fps, projected on 180x130cm screen
2013 





{english bellow}

Откриване: Четвъртък, 5 Септември 2013 от 19:00 ч.

Дати: 05.09.2013 - 15.09.2013

Работно време: от 18:00 - 21:00 ч.

Място: the Fridge / Xaspel, бул.Мадрид 8, София, България



'Липса и Компенсация' от Антония Гюрковска


За “Липса и Компенсация” самостоятелната изложба на Антония Гюрковска в the Fridge, художничката представя видео и инсталация, свързани с посоката ѝ на работа от последните две години. Текущата реализация е предназначена и замислена специално за пространството на the Fridge.


Във видеото ‘Територия’, перформативното изпълнение на рисунката бележи проявлението на присъствие и отсъствие като неизбежно заличаване. Линията е епизод от тялото, записан при изтриването му и повтарян пред очите ни. Този предварително обречен акт е успешен в своя устойчив пренос, като прави зрителя свидетел на едно почти ритуализирано действие - неспособността да се остави следа. Друго видео ‘Монаси’ откликва на това възприятие за ритуал и наблюдение на привидно баналното.
Навлизайки в главното пространство на галерията, жестът на авторката става пространствен, оформяйки среда, която ни поставя пред праг, който бележи преход: вътрешно-външно, лично-публично, открито-затворено, подсилен чрез мащаб и изменяне на повърхността. Възприемайки пространството наново, изложбата разкрива и друг момент от ‘ритуала’ - връзката между автор и зрител, осъществена чрез преобразяването на терена с времето.


В сходство с творци като Блинки Палермо и Даниъл Бюрън и тук присъства ангажираност с живописта, която разпознава своята среда, подсилва я, и чрез процеса заличава автономността си. Подобно на други инсталации на Гюрковска в Чикаго и Берлин, и тук абстракцията преодолява равнината на изображението и самото пространство става рематериализирано.
Изложбенaта зала е поле на териториалност, исторически и навярно херметично запечатано като основа, върху която предмети са оживявали и са се преобразували, но важността на живописта като средство остава.


Кортни Р. Томпсън





Годината на нашето недоволство [когато дизайнът предизвиква дебат] 22 юни 2013 г.


Годината на нашето недоволство
[когато дизайнът предизвиква дебат]

В “Годината на нашето недоволство” маркираме 12 важни политически действия, генерирали вълна от обществено недоволство сред нашите връстници през 2012 година. Започнахме този проект след събитията от преди една година, случили се на Орлов мост, във връзка с приетите корекции по Закона за горите и липсата на адекватно отразяване в нашите „свободни медии“. Тези 12 теми са само част от многото поводи за недовлоство. Гледайки ги събрани на едно място, се опитваме да ги игнорираме като група от самостоятелни събития и да ги изведем като организиран шум. Започнахме с 12 плаката, преминахме през типографски уъркшопи (нагледни примери за печатане на послания). Продължаваме с 12 кратки интервюта на хора, говорещи по темите, провокирайки дебат и създавайки по този начин една колективна памет за случващото се. Вярваме, че с тези визуалени методи за възприемане на политически заредени материали се дава реален фокус на случилото се.


http://www.youtube.com/watch?v=KNREXwosceA&feature=youtu.be

Годината на нашето недоволство [политическа типография]

Празнуваме 400 години the fridge и Хаспел!







Годината на нашето недоволство
[политическа типография]


Винаги сме се интересували от връзката между типографията, графиката и идеологията. В “Годината на нашето недоволство” маркираме 12 важни политически действия, генерирали вълна от обществено недоволство сред нашите връстници през 2011 и 2012 година. Започнахме този проект след събитията, случили се на Орлов мост през юни 2012, във връзка с приетите корекции по Закона за горите и липсата на адекватно отразяване в нашите „свободни медии“. Тези локални проблеми са всъщност глобални, всяка една от разгледаните теми е актуална и навън. Гледайки ги събрани на едно място, се опитваме да ги игнорираме като група от самостоятелни недоволства и да ги изведем като организиран шум. Вярваме, че този визуален метод за възприемане на политически заредени материали дава реален фокус на случилото се през последните години. Сега продължаваме с писане на послания към нашите политици използвайки стари техники за реклама и прескачайки традиционните медии.


                                                             Нагледна

http://nagledna.net/
 


Заповядайте на 17 юни от 20:04ч на Мадрид No8! 


Ако искате да притежавате фрагмент от проекта, 
носете си бели фланелки!


ArtUP! - PARABOLE.IV


eng. bellow


PARABOLE.IV

в рамките на проекта за медийни изкуства ArtUP!

Изложба09.05. - 20.05.2013, Откриване: 09.05., 18:00 ч.the fridge, бул. “Мадрид“ 8, София+359 2 9390 100

artup@sofia.goethe.org


Изложбата за медийни изкуства PARABOLE представя в няколко изложби в България, както и с виртуална изложба на платформата ArtUP!, общо 15 художници от България, Гърция и Турция с техни избрани творби.
В PARABOLE художниците изследват съвременни истории, които целят да породят критически отражения и сравнения между миналото и сегашното време на мобилност, миграция и кризи, и да представят бъдещи перспективи за този регион.
Художници:Гюкчен Дилек Ачай (Турция): ЛенинСтанимир Генов (България): It's gone Неслихан Еркан (Турция): SwitchТеодорос Ковайос (Гърция): Тяло без повърхностh.martis (Гърция): JuxapositionsАртемис Папагеоргио, Афродити Псара (Гърция): Haptic CityПрезентация на Артемис Папагеоргио при откриването на 09.05.Коста Тонев (България): Смъртта на велосипедиста


Откриване на изложбата: 09.05.2013, 18:00 ч.
Отворена за посещение: всеки денот 19:00 до 21:00 ч.

PARABOLE е изложба в рамките на проекта за медийни изкуства ArtUP! - медийни изкуства в България, Гърция и Турция





ArtUP! - Media Art in Bulgaria, Greece and Turkey, a project of the Goethe-Institut in those three countries, opens the next event in the frame of the exhibition PARABOLE: PARABOLE.IV
After the openings of PARABOLE.I и PARABOLE.III at Goethe-Institut Sofia and PARABOLE.II at Dom Canetti in Ruse, PARABOLE.IV is taking place at "The Fridge & Haspel" in Sofia. 
The opening reception of the exhibition PARABOLE.IV is on 9th May 2013 at 6 p.m. at the fridge in Sofia.


Program:
Presentation by Artemis Papageorgiou (Greece) about the media installation “Haptic City” 
Artemis Papageorgiou, Afroditi Psarra (Greece) / Haptic City / Media Installation / 2013Gokcen Dilek Acay (Turkey) / Lenin / Performance Video / 03:00 / 2010Stanimir Genov (Bulgaria) / It’s Gone / Interactive Animation / 2013Neslihan Ercan (Turkey) / Switch / Video / 02:27 / 2013Theodoros Kovaios (Greece) / Body Without Surface / Video / 03:03 / 2012Kosta Tonev (Bulgaria) / Death of a Cyclist / Video / 03:05 / 2013h.martis (Greece) / Juxtapositions / Video / 01:40 / 2010


The exhibition PARABOLE presents 15 artists from Bulgaria, Greece and Turkey with their selected artworks in several exhibitions in Bulgaria and in an online exhibition on the virtual exhibition space ArtUP!.In this group exhibition, media artists from the three countries explore new local urban legends, intending to provide a wider critical reflection on the past, to depict the current period of mobility, migration and crisis as well as to examine the future perspectives in the region.


PARABOLE unfolds in a series of exhibitions in Sofia (Goethe-Institut and the fridge), Ruse (Dom Canetti), Plovdiv (Center for Contemporary Art - Plovdiv, Ancient Bath) and Varna (contemporary space) between 16th April and 25th July 2013 and runs in addition on the virtual exhibition space ArtUP!.


Detailed information about the exhibition PARABOLE:http://www.goethe.de/artup/parabole 
 
The Fridge & HaspelMadrid Blvd. 8, Sofia09.05. - 20.05.2013

 Opening: 09.05.2013, 18:00
Open hours: 7-9p.m.
 
Contact information Goethe-Institut SofiaUl. Budapesta 11000 SofiaTel.: 

+359 2 9390 100 
Mobile: + 359 878 643 638
Email: artup@sofia.goethe.org, 
artupbg@gmail.com

 http://www.goethe.de/artup 
 http://www.facebook.com/ArtUP.MediaArthttp://twitter.com/ArtUPMediaAr

http://www.goethe.de/ins/tr/lp/prj/art/aus/nr2/bgindex.htm

ПРОРОЧЕСТВО





Продукция
на
Театрална компания Момо

Видео-инсталация „Пророчество”

9’

Текст – Петер ХандкеИдея – Веселин ДимовВидео – Евгения СърбеваИзработка на бюстовете – Марин НалбантовС гласовете на  Елена Димитрова и Александър Митрев


В началото на третото хилядолетие, два скулптурни бюста биват посетени от  (извън)земно съзнание и за кратко оживяват, за да ни напомнят нещо добре забравено или подтиснато.
Завръщане към простотата и силата на очевидното  в един магически градски ритуал отвъд ежедневния ум.
Девет минути с това, което никога не се променя.

Инсталацията е реализирана с  любезната подкрепа на Австрийско посолство-София


1-ви и 2-ри април 2013 година 

19.00 / 19.30 / 20.00 / 20.30 / 21.00 / 21.30 / 22.00 часа

Галерия The Fridge & Haspel, бул. ” Мадрид” 8
Вход 2 лева


ОТВЪД / BEYOND by Aglika Terzieva



ОТКРИВАНЕ НА ИЗЛОЖБА ОТВЪД НА АГЛИКА ТЕРЗИЕВА
на 1 февруари  18:00 В the fridge & Хаспел, бул. "Мадрид" 8

 
ОТВЪД

изложба на Аглика Терзиева


the fridge & Хаспел, София,бул. „Мадрид”8

1-9 февруари, 16:00 – 20:00ч.


Аглика Терзиева (1977г.) е художник,аниматор, илюстратор, творец с усет (и очи) за всичко онова, което остава невидимо за невъобразяващия ум. Творбите й се отличават с изчистен стил и безграничност. Умее да пресъздава идеите и наблюденията си с безпогрешно чувство за хумор, което разсмива, без да се присмива.


Изложбата въвежда в лабиринт от образи,истории и пространства Отвъд рамката – съзерцателни, емоционални и приключенски,те могат да те отвЪдат навсякъде, накъдето води търсещият дЪх.



BEYOND

An exhibition by Aglika Terzieva


The fridge& Xaspel, Sofia, bul. Madrid 8

1-9 February, 4:00 – 8:00 p.m.


Aglika Terzieva (1977) is an artist, an animation director, an illustrator, a creative spirit having a feel (and eyes) for all that's hidden to an unimagining mind. Her works are notable for genuine style and infinity. She recreates her ideas and observations with a precise sense of humour that is designed for laughing without the “at”.


This Exhibition introduces a labyrinth of images, tales and places Beyond the frame – they may be contemplative, emotive and adventurous, your transport Beyond whereever a searching spirit may roam.

ВСИЧКОЯДЕЦЪТ, 27 и 28 януари 20:00




ВСИЧКОЯДЕЦЪТ / THE ALLEATER

27 & 28.01.2013



27 и 28 януари, 20:00 в the fridge & Хаспел, бул. Мадрид 8
за резвация на места: thefridge@mail.bg или metheorg@yahoo.com вх. 7лв.





eng.below

ВСИЧКОЯДЕЦЪТ

режисьор Ани Васева
текст Мирослав Христов
художник Георги Шаров
звук ДатаТранспортер

с участието на Галя Костадинова и ДатаТранспортер


ВСИЧКОЯДЕЦЪТ е твърдата, но летлива маса, в която потапяме ръка, за да открием, че пръстите ни са крака, а устите – задници.

ВСИЧКОЯДЕЦЪТ е ръбът, отвъд който полът, размерът и материята нямат значение, защото са едновременно мъжки, женски, средни, миниатюрни, гигантски, плътни и крехки. В пастта на Всичкоядеца дебне малка, сексапилна черна дупка, пламтяща в отчуждението си, в която се прозява нищото.

Всичкоядецът е фигура на човека, който няма профил, пол и индивидуален образ. Той е централен гестус на консумацията в съвременния свят (или съвкупност от жестикулации и думи), който е взет като изходна точка при опит за разбирането какъв е този човек, който се стреми страстно към един „по-добре изяден свят”. Галя Костадинова го превръща в непосредствено, екстремно физическо присъствие. Трудна актьорска работа.

Виолета Дечева, вестник Култура

„Дали това е Всичкоядецът – този въпрос, разбира се, никога не би могъл да получи категоричен отговор в постановка на Ани Васева. Отказът от крайно значение, отхвърлянето на едно последно решение – това е силен концептуален жест, който на смислово ниво се оглежда в несигурността на персонажа, в непрестанното му двоене, а на нивото на формата контрастира с абсолютната прецизност на техниката, с виртуозността на изпълнението.”

Моника Вакарелова, Литературен Вестник

„Ако заниманието ни сега е да пишем за „Всичкоядецът", то неговото собствено занимание е да „пише" за театъра въобще.
Или за света въобще. 

Демиан Рокосовски, stand.bg                                                                   



Представлението се осъществява от сдружение „Плюс”, METHEOR, the fridge и театрална работилница Сфумато с финансовата помощ на Министерство на културата в България.



THE ALLEATER

text Miroslav Hristov
director Ani Vaseva
design Georgi Sharov
sound DataTransporter

with Galia Kostadinova and DataTransporter

THE ALLEATER is the hard, but volatile mass in which we immerse our hand only to find out that our fingers ale legs and our mouths – asses.

THE ALLEATER is the edge beyond which gender, size and matter does not matter, because are in the same time male, female, in between, miniature, gigantic, consistent and fragile. In Alleater’s mouth stalks little, sexy black hole, blazing in its estrangement and in it the nothing yawns.  

“If that is the Alleater – that question, of course, could never be conclusively resolved in a performance by Ani Vaseva. The refusal of ultimate meaning, the rejection of one final decision – this is a strong conceptual gesture that on the level of the meaning reflects in the insecurity of the character, in its incessant doubling, and on the level of the form is in contrast with the absolute punctuality of the technique, with the virtuosity of the performance”
                                                                      
Monika Vakarelova, Literaturen vestnik
                                                                    
“If now we are occupied with writing about the Alleather, then its own occupation is to “write” about theatre in general. Or the world in general.”

Demian Rkosovski, stand.bg


The performance is realized by Plus, METHEOR, the fridge and theatre laboratory Sfumato with the financial help of Ministry of Culture of Bulgaria. 

БЕЗ СТОН / NO SIGH



eng. below
БЕЗ СТОН
15.01.2013 – 23.01.2013

Откриване 15 януари (вторник ) от 19:00 ч. До 22.00 ч.
Работно време на изложбата 15 – 23 януари от 18:00 до 21:00ч.


БЕЗ СТОН
Инсталация Радослав Мъглов

Стерилно пространство.
Oбекти. Вериги.
Гранична асоциация.Привидност.Самоотъждествяване.
Автора и зрителя са в сходни позиции, възприемайки No Sigh. Работата сама по себе си работи като “процес” провокация, която се облича в субективна емоция в акта на възприемане.

Радослав Мъглов завършва скулптура през 2005 г.
в Националната Художествена Академия, София, България.
Живее и работи в София, България.
Интересува се от символи, посоки, асоциации, форми като проекции.
Обособявайки особено” пространство (обект), дразнител, Мъглов достига до зрителя на ниво нагон, засилвайки вътрешното напрежение в наблюдаващия.
Участията му в изложби включват “AIDS Memorial Park” - New York , Америка2012;
“National Awards for Allianz”- България 2009-2010; “ The Roads Of Asia” Азия 2009;
Open Air Sculpture – България  2004;  XIV International Festival for Computer Arts България 2002;



NO SIGH
15.01.2013 - 23.01.2013

Opening: January 15 (Tuesday) from 19:00 to 22:00
Opening hours of the exhibition 15 to 23 January from 18:00 to 21:00

NO SIGH
Installation by Radoslav Maglov

A sterile space.
Objects. Chains.
Border associationSeemingness. Self-identification.
Author and audience are in similar positions in perceiving No Sigh. The work itself functions as a "process" a provocation that takes on a subjective emotion in the act of perception.
Radoslav Muglova graduated sculpture in 2005 in the National Academy of Art in Sofia, Bulgaria.
He lives and works in Sofia, Bulgaria.
The author is interested in symbols, directions, associations, forms as projections.
By setting up a "peculiar" space (object), an irritant, Muglov reaches the viewer at the level of the instinctual drives, increasing internal tension in the viewer.
His participation in exhibitions includes "AIDS Memorial Park" - New York, USA 2012;
"National Awards for Allianz" - Bulgaria 2009-2010; "The Roads Of Asia" - Asia 2009;
Open Air Sculpture - Bulgaria 2004; XIV International Festival for Computer Arts-Bulgaria 2002;



ВСИЧКОЯДЕЦЪТ / THE ALLEATER

ВСИЧКОЯДЕЦЪТ / THE ALLEATER



eng.below

ВСИЧКОЯДЕЦЪТ

режисьор Ани Васева
текст Мирослав Христов
художник Георги Шаров
звук ДатаТранспортер

с участието на Галя Костадинова и ДатаТранспортер


ВСИЧКОЯДЕЦЪТ е твърдата, но летлива маса, в която потапяме ръка, за да открием, че пръстите ни са крака, а устите – задници.

ВСИЧКОЯДЕЦЪТ е ръбът, отвъд който полът, размерът и материята нямат значение, защото са едновременно мъжки, женски, средни, миниатюрни, гигантски, плътни и крехки. В пастта на Всичкоядеца дебне малка, сексапилна черна дупка, пламтяща в отчуждението си, в която се прозява нищото.

Всичкоядецът е фигура на човека, който няма профил, пол и индивидуален образ. Той е централен гестус на консумацията в съвременния свят (или съвкупност от жестикулации и думи), който е взет като изходна точка при опит за разбирането какъв е този човек, който се стреми страстно към един „по-добре изяден свят”. Галя Костадинова го превръща в непосредствено, екстремно физическо присъствие. Трудна актьорска работа.

Виолета Дечева, вестник Култура

„Дали това е Всичкоядецът – този въпрос, разбира се, никога не би могъл да получи категоричен отговор в постановка на Ани Васева. Отказът от крайно значение, отхвърлянето на едно последно решение – това е силен концептуален жест, който на смислово ниво се оглежда в несигурността на персонажа, в непрестанното му двоене, а на нивото на формата контрастира с абсолютната прецизност на техниката, с виртуозността на изпълнението.”

Моника Вакарелова, Литературен Вестник

„Ако заниманието ни сега е да пишем за „Всичкоядецът", то неговото собствено занимание е да „пише" за театъра въобще. 
Или за света въобще.

Демиан Рокосовски, stand.bg                                                                   



Представлението се осъществява от сдружение „Плюс”, METHEOR, the fridge и театрална работилница Сфумато с финансовата помощ на Министерство на културата в България.



THE ALLEATER

text Miroslav Hristov
director Ani Vaseva
design Georgi Sharov
sound DataTransporter

with Galia Kostadinova and DataTransporter

THE ALLEATER is the hard, but volatile mass in which we immerse our hand only to find out that our fingers ale legs and our mouths – asses.

THE ALLEATER is the edge beyond which gender, size and matter does not matter, because are in the same time male, female, in between, miniature, gigantic, consistent and fragile. In Alleater’s mouth stalks little, sexy black hole, blazing in its estrangement and in it the nothing yawns.  

“If that is the Alleater – that question, of course, could never be conclusively resolved in a performance by Ani Vaseva. The refusal of ultimate meaning, the rejection of one final decision – this is a strong conceptual gesture that on the level of the meaning reflects in the insecurity of the character, in its incessant doubling, and on the level of the form is in contrast with the absolute punctuality of the technique, with the virtuosity of the performance”
                                                                      
Monika Vakarelova, Literaturen vestnik
                                                                      

“If now we are occupied with writing about the Alleather, then its own occupation is to “write” about theatre in general. Or the world in general.”

Demian Rkosovski, stand.bg

The performance is realized by Plus, METHEOR, the fridge and theatre laboratory Sfumato with the financial help of Ministry of Culture of Bulgaria. 

София куиър форум


СОФИЯ КУИР ФОРУМ / SOFIA QUEER FORUM

20-25 ноември 2012




20-25 ноември 2012
Откриване : the fridge & Хаспел, 20 ноември, вторник 19ч. с The Anti-Gays.


София куиър форум 2012 е събитие, коeто чрез средствата на съвременното изкуство изследва пола и сексуалността като паралелни системи, през които оценяваме себе си и другите. Тези системи отдавна упражняват силно влияние върху всички аспекти на културата и обществото. Влиянието, разбира се е двустрано. Затова във фокус също е поставено и изменението на понятията „пол“ и “секусалност” в зависимост от социалните, политичеки, културни и медицински фактори, присъщи за определено време и място. Темата за равенството на половете намира различни репрезентации в историята на българското изкуство и култура за последното столетие.




Тази тема е винаги разглеждана във взаимовръзка с понятия като родителство, сексуалност, етнически, национален и класов произход, професионална реализация и образование, достъп до основни човешки права между които правото на труд, свобода на словото и изразяването, и др. В контекста на форума, тези взаимовръзки придобиват съвременно звучене, в съответствие с проблемите на днешното общество.




Форумът поставя всичко това в интернационален контекст с осбено внимание върху пост-социалистическите общества. Освен предвидените български участници са поканени артисти от Германия, Русия, Словения, Полша, Сърбия, Канада, Унгария, САЩ и Беларус. Включени са произведения от областите на документалното и експериментално кино и видео изкуство, съвременното визуално и пърформанс изкуство, модата, както и артистични партита. Програмата също включва артистични презентации и теоретични дискусии, които ще засегнат теми като технологии и кибер феминизъм, както и създаване на активистки мрежи.


София куиър форум 2012 е не само платформа за репрезентация на изкуство с определена тема, но има за цел да предостави пространство за генериране на идеи и стимул за творчество чрез срещата на различни поколения и култури.


Куратори на форума са Боряна Росса и Станимир Панайотов.


Форумът е реализиран в контекста на инициативата Нови леви перспективи, с помощта на Социален център Хаспел, Роза Люксембург Щифтунг, Фонд де Трут.


Участници:

Ани Васева (България), Алла Георгиева (България), Аделина Попнеделева (България), бионихил (Германия/Беларус), Боряна Петрова (България), Войн де Войн (България/Германия), Даяна Маккарти (САЩ), Ив Русева (България), Ищван Кантор (Унгария/Канада), Катя Божикова (България), Катаржина Козира (Полша), Мариела Гемишева (България), Милена Грамова (България), Марина Гржинич, Аня Шмидт и Звонка Т. Симцич (Словения), Надежда Плунгян (Русия), Наталия Тодорова (България), Нина Арсено (Канада), Олег Мавроматти (България/Русия), Стефан Карчев (България), УЛТРАФУТУРО (България/САЩ), Умная Маша (Русия), Что делать? (Русия) и Владан Йеремич (Сърбия), Ясен Згуровски (България), DJ Марколина (България), The Anti-Gays (България).

Контакти:

Борянa Росса: bori999[at]gmail[dot]com, мобилен: +359 884454050

Станимир Панайотов: spanayotov[at]gmail[dot]com, мобилен: +359 886419533http://xaspel.net/queer/bg/about









Ентропичният институт  Дойферт Плишке / deufert&plischke’s Entropic Institute  

27.09 - 29.09.2012






Ентропичният институт на Дойферт & Плишке в пространството на the fridge & Xаспел: подробна информация за лекциите

Ентропичният инстуитут – София ще бъде открит на 27 септември 2012 г., четвъртък, 19 часа, с лекция на Боян Манчев на тема Що е критическа инситуция?, последвана от Метакритически въпросник за свободното време на съвременните артисти (начало: 19 часа).

На 28 септември, 19 часа, немският критик Арнд Веземан ще представи лекция на тема Театърът принадлежи на пазарния площад, танцът на празника (начало: 19 часа)

Ентропичният институт ще завърши на 29 септември, събота, от 22 часа, в пространството на the fridge & Xаспел, с Главите на Медуза, хетерологична акция на Камелия Спасова, Мария Калинова, Миглена Николчина и Боян Манчев.

На 27 и 28 септември Ентропичният институт ще продължи в откритото пространство на града, за да завърши с лекция-концерт на пианиста и композитор Ален Франко в пространството на САМСИ. На 29 септември лекцията-концерт ще открие вечерта в САМСИ в 19 часа и Ентропичният институт ще поеме по посока на the fridge & Xаспел.




Ентропичният институт в the fridge & Xаспел

Програма

27 септември, 19 часа
Боян Манчев: Що е критическа инситуция?, последвана от Метакритически въпросник за свободното време на съвременните артисти

В епохата на посткомунистически разпад или неототалитарна реставрация на публичните институции, на тяхното парадоксално неолиберално размиване-втвърдяване във формата на пазарни предприятия, как да мислим институцията? Ретрограден ли е про-институционалният дискурс – зареден с ретроутопична носталгия по нормативната модерност? «Революционен» ли е анти-институционалният дискурс? Този въпрос изглежда особено ключов, когато се постави по отношение на културните институции и в частност на институциите за съвременно изкуство. Единствено радикално критическите въпроси могат да гарантират ефективността на нашите действия. Нека да ги поставим.

28 септември, 19 часа
Арнд Веземан: Театърът принадлежи на пазарния площад, танцът на празника

Дългогодишният журналист на немското списание "Tanz" - Арнд Веземан, ще разсъждава върху различията между двата жанра – танц и театър, които не се вписват в едно, тъй като никой не би танцувал на пазара, но всеки действа там. Търговците се занимават с думи, докато танцьорите не търгуват. По тази причина, на тях им е предопределено да бъдат бедни (ако никой не празнува).

29 септември, 22 часа
Главите на Медуза

Хетерологична акция на Камелия Спасова, Мария Калинова, Миглена Николчина и Боян Манчев

Най – красивото нещо у Медуза, надежда за безброй женихи, били косите й. Та слушай. Тя била изнасилена –устите на поети разказват – от морския властник Посейдон в храма на Атина [Ovid, IV, 794-803]. Самата Атина извила погледа си - да не гледа как чичо й опозорява девойката в храма . Заменила косите й с ужасяващи змии [hydrus], та слушай, затова единствена от трите Горгони, Медуза няма глава, а много разклонения. Ако можехме да погледнем Медуза, а смъртен не може отпред да я види, щяхме да разберем как вместо едното там стои многото [plethos].

Мария Калинова
Камелия Спасова



27./28./29.09.2012
The Fridge, бул. „Мадрид” 8
Музей САМСИ, бул. „Черни връх” 2

Снимки и видео от събитията
http://www.entropischesinstitut.net/

deufert&plischke’s Entropic Institute is a temporary workspace, a festival, a choreography. A group of local and international artists work together to always again re-invent the Entropic Institute for every place it visits. After its first appearance in Berlin the Institute travels south-east to Sofia where it opens its doors and public space for 3 days. The day at the Institute starts with a drink and a lecture at the Fridge at 19:00 and ends at midnight at SAMCA with a lecture concert. Both places are connected trough a 2h lantern procession through the city, where several radio plays on provided headphones put the voices of the mythical figures of Arachne, Hermaphrodite and Medusa into the ears of the walkers. The procession ends with a choreographic concert in-front of the NBK, to reinvent this public place to give space for choreography. After the dance the Entropic Institute continues at the SAMCA, where every night the Institute is closed with a musical quest about the theme of the move-out, the exodus in music: a curse, an illusion, but also hope.

The Entropic Institute Sofia is institutionalized by: Galina Borissova, Kattrin Deufert, Alain Franco, Maria Kalinova, Boyan Manchev, Thomas Plischke, Willy Prager, Kamelia Spassova, Maja Stevanowa, Arnd Wesemann.

http://www.goethe.de


Популярни публикации

Представена публикация

МУЛТИПОЛИС - ОБРАЗИТЕ НА ГРАДА +++ СЕЛЕКТИРАНИ УЧАСТНИЦИ +++