Визиткa 11.05.2011


Визиткa

текст Даниела Колева
режисьор  Васил Михаил

с участието на: Оливера Аризанова 
 
сценография Ванчо Василев
плакат: Столе Ангелов
готуващ театър 
Струмица, Македония 


Дата: 11.05.2011
Час: 20.00 
Вход свободен
Място : The fridge




 
"Визитка" 

е монодрама за битието на съвременната жена, стигнала по средата на живота, когато е изпълнила дълга си към семейство и близки, но не и към себе си. Момент, в който много й се диша. Тя се оглежда, търси себе си и отговори, чиито отговори не са открити. Тя е типичната средностатистическа жена - образ, в който биха се познали широк кръг зрителки осъзнавайки празното и сивото в живота си. Незначителната, малка жена се качва на сцената, готова да посрещне ужаса от сбъднати желания.

Написах тази изповед от свое име и от името на повечето жени, които битуват по тези географски ширини.Те могат да се огледат в нея, да се познаят, да стъпят на театрална сцена, на която никой не ги е канил. Тя, те, винаги са били зад кулисите. "Тя" е визитната картичка на няколко поколения мечтателки, пропуснали собствения си живот в услуга на семейството, на другите. "Тя" е истината на дъното на чашата, копнеж по неизвестното за жената по средата на живота, която е тръгнала към несбъднатите си желания.

„Когато много ми се диша, зиме-лете, отварям прозореца та като зина — гълтам, гълтам, докато ме заболят дробовете. Пространството ми е оразмерено от правоъгълни стени, в които жуля колена и лакти, защото аз съм крепостна...към простите неща. Прикована съм за дъното на безводен кладенец, а някъде горе съзирам небе, свобода...
Свобода?!? Ха, ха... Колко съм свободна аз? Колкото един спънат кон!
И вие ли така? …”


…Светът , особено нашия, балканския, няма да свърши, ако не дойдете да се припознаете на сцената, но ако дойдете, може да разберете още нещо за себе си. Светът няма да свърши, ако пропуснете, но поне вашия мъничък свят няма да е същия.

Даниела Колева

Популярни публикации

Представена публикация

МУЛТИПОЛИС - ОБРАЗИТЕ НА ГРАДА +++ СЕЛЕКТИРАНИ УЧАСТНИЦИ +++